FacebookTwitter

Over ons

Stichting The Widow’s Foundation is ingeschreven in het handelsregister onder KVK nummer: 65893476.

 

.

De Bestuurssamenstelling

.

Voorzitter / Oprichtster

.

Miriam BPMiriam H. Ryan (Nederland, Ierland) 

Miriam, een jonge weduwe, is voormalig Penningmeester van de pan-Europese organisatie, Stichting European Cleft Organisation te Den Haag. Daarvoor was Miriam directeur van een Nederlands bedrijf in Den Haag.  De echgenoot van Miriam is op 35 jarige leefttijd om het leven gekomen bij een tragisch ongeluk.  Het moelijke rouwproces en de uitdagingen daaromheen waren de motivatie om andere weduwen in Europa te helpen bij praktische problemen.

Email:  Miriam.Ryan@thewidowsfoundation.nl

 

.

Penningmeester / Secretaris

.

Bart BPBarthold Kreulen (Nederland, VS) 

Bart heeft een Master’s degree in Earth & Environmental Sciences gehaald aan Wesleyan University, Connecticut, Verenigde Staten en een HBO diploma Chemische Technologie  aan de HTS Dordrecht. Hij heeft meer dan 10 jaar internationale ervaring in project en financieel management.

Email:  Bart.Kreulen@thewidowsfoundation.nl

 

.

Algemeen Bestuurslid

.

Elisabeth BPElisabeth Carrio (Frankrijk, Nederland, België)

Elisabeth is ook op een jonge leeftijd weduwe geworden.  Ze is een internationale expert in strategie en beleid.  Ze is haar carriere begonnen als zelfstandig Chartered Public Accountant en daarna als auditeur voor internationale organisaties zoals de V.N. en de Europese Unie.  Elisabeth heeft ook regeringen geadviseerd, o.a. in Frankrijk, België en Nederland. Elisabeth werkt ook als psycholoog en heeft een praktijk in existentiële coaching.

Email:  Elisabeth.Carrio@thewidowsfoundation.nl

 

.

Adviseurs & Vrijwilligers

 

Het bestuur van Stichting The Widow’s Foundation worden ook ondersteund door een team van experts:

.

Juridische Ondersteuning

.

Marieanne BPMarieanne McKeown (Duitsland, VK)

Advocaat

Marieanne is PILnet Manager voor Europa en werkzaam in Berlin.  Ze is verantwoordelijk voor het ontwerpen en implementeren van nieuwe projecten voor Pro-Deo juridische netwerken en om de mensenrechten te verbeteren in Europa.

PILNet is verantwoordelijk voor ondersteuning van een netwerk van meer dan 300 humanrights organisaties over de hele wereld.  PILNet is een instrument om toegang te krijgen naar Pro-Deo juridische bijstand. Marieanne heeft veel ervaring bij Public Interest Litigation Ondersteuning Projecten in Belfast, en bij NGO’s in Noord-Ierland. Ook werkte ze samen met het Noord-Ierland Comité voor de administratie van Justitie aan hun mensenrechtenprogramma’s. Marieanne heeft een LL.B. en L.L.M.  gehaald bij Queens University Belfast.

 

.

Geraldine BPGeraldine Coughlan (Nederland/VK) 

Advocaat

Geraldine heeft een Master’s degree gehaald in EU Recht en Beleid en is docent in International Business Law aan de Haagse Hogeschool.  Zij heeft ook een LLM in International Commercial Law aan de Universiteit van Salford.

Geraldine werkte jarenlang als journalist voor de BBC World Service en Radio France Internationale. Naast lezingen, heeft zij ook een prive-praktijk, GCC Law and Media, te Den Haag.

 

.

Maurice BiggarMaurice Biggar (Europa)

Advocaat

Maurice is advocaat, polyglot en diplomaat, die heeft gewerkt bij de Verenigde Naties en de Europese Unie.

Maurice is een expert in human rights en een autoriteit op gebied van Europese integratie. Hij heeft Ierland vertegenwoordigd bij de Verenigde Naties (Algemene Vergadering en de Veiligheidsraad), de Europese Unie en de OESO.  Hij was medeoprichter van het Europees Fonds voor Democratie en adviseert over complexe internationale juridische en diplomatieke problemen. Hij spreekt vloeiend Iers, Engels, Frans en Latijn en hij heeft praktische kennis van het Duits, Nederlands, Italiaans en Spaans.
.

Geneeskundige- & Gezondheidsondersteuning

.

Paul NaardingDr. Paul Naarding (Nederland) 

Psychiater / Directeur GGNet

Paul is directeur van het Algemeen Psychiatrisch Residency Trainingsprogramma van GGNet en heeft veel ervaring heeft met geestelijke en mentale gezondheid. Paul zal samenwerken met de foundation door ontwikkeling van nieuwe behandelingen om weduwen van alle leeftijden te ondersteunen. De nadruk ligt hier op op empowerment, educatie en sturing op het gebied van medische verzekeringen zodat de best nogelijke zorg beschikbaar is. Paul is ook een vooraanstand specialist in de behandeling van ouderen.

 

.

erikaProf. Erika O’Donnell (Nederland, Ierland)

Psycholoog

Erika is een psychologe met 2 Master’s degrees in psychologie; in klinische psychologie en in gezondheids psychologie. Ze is gespecialiseerd in de behandeling van zowel klinische -als gedragsproblemen. Erika combineert verschillende psychologische technieken (CBT, Person Centered, Psychodynamisch, DBT, vertellend) om zich aan te passen aan de  individuele en unieke eigenschappen van patienten. Erika is ook een psychologie docent voor zowel bachelors als Masters studenten. Ze is prominent lid van de Psychological Society van Ierland, lid van The British Psychological Society en van het Nederlands Instituut van Psychologen.

 

.

Iryna SavenkoDr. Iryna Savenko (Nederland, Oekraïne, Rusland) 

Psychiater – Adviseur voor Oekraïne

Iryna is psychiater in Nederland en ze heeft de laatste 15 jaar als vrijwilliger gewerkt voor humanitaire organisaties.

 

.

.

Ann PayneDr. Ann Payne (Ierland) 

Psychiater – Adviseur voor Ierland

Psychiatrisch consultant, kinder psychiatrie, Risk Assessment, psychiatrie van palliatieve medicatie, CBT, management van psychiatrische comorbiditeit, senior klinisch docent aan UCC, klinisch tutor aan UCC.

.

.

Dr.Sharon Galor

Dr. Sharon Galor

Psycholoog

Bio volgt.

 

 

.

Maria MeagherMaria Meagher

Psycholoog (Ierland)

Maria heeft een Bachelor’s degree in psychologie van de Open University en doet nu een Master’s degree in counselling en psychotherapy. Maria is ook vrijwilliger voor een zelfmoordpreventie stichting in Ierland.

 

.

Camilo Villa (Nederland, Zwitserland, Colombia) 

Antropoloog

Camilo heeft een Master’s degree in ontwikkelingsstudies van Erasmus University en een Bachelor’s degree in Anthropologie van Universidad Nacional in Colombia. Hij coacht organisaties om een cultuur te ontwikkelen van “delen, samenwerken, uitwisselen en creeren”. Camilo werkt ook samen met de Zwitserse liefdadigheidsorganisatie IofC en zal later dit jaar trainingen verzorgen in Caux.

 

.

Mary Sue Siegel (Nederland, VS) 

Psychotherapeut

Bio volgt.

 

 

 

 

.

Financiële Ondersteuning

 

.

Claython PenderClaython Pender (Ierland, Nederland, Duitsland, Rusland, Oekraïne)

Accountant / Belastingadviseur

Clayton heeft 20 jaar ervaring als accountant bij verschillende multinationals. Hij werkte in verschillende landen zoals Ierland, Nederland, Duitsland, Rusland en Oekraïne. Zijn expertise ligt op het gebied van accounting, financieel -en belastingadvies en zijn passie is altijd geweest om deze expertise zoveel mogelijk in te zetten voor degenen die dat het hardst nodig hebben. Clayton en zijn echtgenote zijn actief betrokken bij een stichting die ondersteuning geeft aan weeskinderen en weeshuizen in de Oekraïne.

 

.

Tineke BPTineke van der Vorst (Nederland)

MBA

Tineke heeft een MBA van Almeda University en haar passie is om individuelen te helpen en te ondersteunen met levensvraagstukken. Tineke heeft jaren gewerkt als mentor voor ondernemers en geeft workshops in persoonlijke, professionele en leidinggevende vaardigheden. Ze is gespecialiseerd in businessontwikkeling, sociaal ondernemen, samenwerking tussen organisaties en training.

 

.

JB BPJean-Baptiste Perrin (Griekenland, Frankrijk, Nederland) 

Multidisciplinaire Expert

Jean Baptiste is expert in internationale betrekkingen en maritiem transport. Hij heeft ook een aantal jaren ervaring in markt analyse, research&development en internationaal project management. Zijn uitgangspunt is altijd sociaal-politiek en multicultureel, waarbij duurzaamheid een belangrijke rol speelt. Hij is ervaren in economische analyses en voorspellingen, gezondheids –en reisverzekeringen, milieutechnieken en wetgeving, business reports, budgetteringen, team management, leren op afstand en e-learning.

 

.

Hans DevelingHans Develing (Nederland) 

Financieel -en belastingadviseur

Hans heeft 25 jaar ervaring als financieel –en belastingadviseur in Nederland en is tijdens zijn carriere actief geweest in het steunen van verschillende humanitaire doelen. Hans leidt zijn bedrijf Advictus bv in Leiden met een team van financiele en business management adviseurs.

.

 

Diana Oord-Timmermans

Belastingadviseur

Bio volgt.

 

 

.

Andrew BPAndrew Pike (Nederland, VS, Rusland) 

Intellectuele Eigendom Taxateur

Andrew is een validatieadviseur van bedrijfs- en intellectueel eigendom met bijna 2 decennia ervaring in investment en meer dan 13 jaar ervaring in het Nederlandse bedrijfsleven. CFA Charterholder, ASA senior taxateur, ASA europees chapter vice president, IIBV educatie en marketing commissies en voorzitter van ASA Europa educatie commissie. Hij is ook gastdocent aan verschillende Nederlandse universiteiten.

 

 

.

Jeffrey Bosch van denJeffrey van den Bosch (Nederland)

Fiscalist / Belastingadviseur

Bio volgt.

 

.

 

.

Adviseur Europese Zaken

Internationale relaties

.

Manuel PereiraManuel Pereira

Voorzitter EUCED – European Network for Economic Cooperation and Development, EEIG

Bestuursvoorzitter bij EUCED – Europees network voor economische samenwerking en ontwikkeling, EEIG

EUCED heeft de EU legale status van een Europese economische belangengroep (EU raad Regulation nr. 2137/85) opgericht voor Europese en wereldwijde ontwikkeling met kantoren in Portugal, Belgie, UK, Bulgarije en afgevaardigden in 40 landen.

Lid van:

– Full Members from European Union and European Economic Area countries;
– Associate Members from outside European Union and European Economic Area countries;
– Associated Partners (Regional and Local Authorities, Organizations, Academia, Agencies….);
– Associated Business Partners (Companies, Businesses, Individual Entrepreneurs….)

.

.

Het Beleidsplan

.

Stichting The Widow’s Foundation is een Nederlandse organisatie die een internationaal filantropisch netwerk heeft opgezet voor het bieden van geneeskundige, juridische en financiële ondersteuning aan weduw(nar)en, met of zonder kinderen.

Weduw(nar)en komen na het overlijden van de partner vaak terecht in een traumatische periode van rouwverwerking, gecombineerd met (ingewikkelde) afhandeling van de nalatenschap en de (onzekere) opbouw van een nieuwe toekomst.

Door deskundig advies, training en workshops kunnen we deze weduw(nar)en helpen beter te leren omgaan met problemen die ontstaan als gevolg van het overlijden van hun partner, en weer controle over hun leven terug te krijgen. Hiermee proberen wij te voorzien in een behoefte waaraan door het huidige sociale stelsel vaak onvoldoende aandacht wordt besteed.

De ondersteuning wordt in eerste instantie aangeboden in Nederland, Ierland en Frankrijk.  Later zal uitbreiding naar andere Europese landen volgen.

Onze doelgroep bestaat uit alle weduw(nar)en, inclusief vaak vergeten groepen zoals jonge weduw(nar)en zonder kinderen en Nederlandse weduw(nar)en in het buitenland.

.

De stichting is opgericht op 22 april 2016.

.

Aanleiding

.

Miriam Ryan, de oprichtster van de stichting, is op 22 april 2006 haar 35-jarige echtgenoot Danny Winkels verloren bij een tragisch ongeluk.

De bestaande zorg voorziet niet in de nijpende behoefte van weduwen en weduwnaren aan juridische, financiele en medische ondersteuning als het leven drastisch veranderd bij het overlijden van een partner. Miriam heeft  in de 10 jaar na het overlijden van Danny een groeiende wens om op deze gebieden praktische hulp te bieden bij het rouwprocess.

.

Doelstellingen en Beleid

.

Het bestuur van Stichting The Widow’s Foundation bestaat uit 3 personen die worden ondersteund door een team van experts op juridisch, financieel en medisch gebied.

Het doel van Stichting The Widow’s Foundation is om personen die hun partner verloren zijn op de volgende manieren te ondersteunen bij het rouwproces:

(a)   op pro Deo basis bij behoefte aan specifieke juridische, financiële of medische ondersteuning

(b)  aanbieden van workshops en (online) trainingen die ondersteuning kunnen geven bij juridische, financiële en medische gevolgen van het verlies van de levenspartner.

Stichting The Widow’s Foundation beoogt dit doel onder meer te bereiken door:

(a)     samenwerking met non-profit en andere professionele organisaties, accountants, advocaten, notarissen, financiële experts, belastingadviseurs, psychologen en psychiaters in Europa.

(b)     het verwerven van fondsen en subsidies door het indienen van aanvragen bij nationale en Europese overheids –en semioverheidsinstellingen en filantropische instellingen.

De stichting beoogt niet het maken van winst.

.

Het Beheer van het Vermogen

.

Het vermogen wordt besteed aan de doelstellingen van de stichting.  De stichting mag geen risico’s nemen of schuld hebben.

.

Financieel Beleid

.

De stichting zal zich inspannen om de operationele kosten zo laag mogelijk te houden. Binnen 6 maanden na afloop van een boekjaar zal een financiële verantwoording over het afgelopen boekjaar opgemaakt worden.

.

Het Beloningsbeleid

.

Alle bestuursleden zijn vrijwilligers.  Er is geen beloning van toepassing behalve een vergoeding voor gemaakte onkosten.

Bestuursleden die tevens een uitvoerende functie vervullen, kunnen daarvoor wel een beloning ontvangen, zoals vastgelegd in de statuten.

.

.

Akte van Oprichting

.

Stichting The Widow’s Foundation,  met zetel te Westland, zoals deze luiden na het verlijden van de akte van oprichting verleden op 22 april 2016 voor een waarnemer van mr. P.H.N. Quist, notaris te Amsterdam.

.

De stichting is ingeschreven in het handelsregister onder KVK nummer 65893476 en RSIN nummer 856307087.

1.                       NAAM EN ZETEL

2.                       DOEL

(a)                    het adresseren van medische, juridische en financiële uitdagingen ten tijde van rouw;

(b)                    het, voor personen in rouw, vereenvoudigen van de toegang tot expertise waar behoefte aan is in het kader van het verlies; en

(c)                    het steunen en trainen en het van praktisch advies voorzien van personen in rouw, zodat zij vaardigheden ontwikkelen welke hen in staat stellen (beter) om te gaan met toekomstige uitdagingen, samenhangende met hun verlies;

het verrichten van al hetgeen dat met het vorenstaande verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin van het woord.

(a)                    het verwerven van fondsen en subsidies door het indienen van aanvragen bij nationale en Europese beurzen; en

(b)                    samenwerking met non-profit- en andere professionele organisaties, accountants, advocaten, notarissen, financiële experts, belastingadviseurs, psychologen en psychiaters in Europa.

3.                       BESTUUR

Een aftredend bestuurder is, met inachtneming van het bepaalde in artikel 3.2, telkens herbenoembaar.

Een bestuurder die is benoemd in een tussentijdse vacature neemt op het rooster van aftreden de plaats in van degene die hij vervangt.

(a)                    door aftreden volgens rooster zonder herbenoeming, onverminderd het bepaalde in artikel 3.3;

(b)                    door bedanken;

(c)                    door overlijden;

(d)                    door ondercuratelestelling;

(e)                    door verlies van het vrije beheer over zijn vermogen;

(f)                     door ontslag door de rechtbank; en

(g)                    door ontslag bij bestuursbesluit genomen met algemene stemmen van alle in functie zijnde bestuurders, met uitzondering van de desbetreffende bestuurder.

.

Bij belet of ontstentenis van alle bestuurders is iedere belanghebbende bevoegd de rechter te verzoeken een tijdelijke bestuurder te benoemen, die zal zorg dragen voor een spoedige benoeming van één of meer bestuurders overeenkomstig het bepaalde in artikel 3.2.

4.                       REGLEMENT, BESTUURSTAKEN

De functies van secretaris en penningmeester kunnen door één persoon worden bekleed.

5.                       VERTEGENWOORDIGING

De verlening van de volmacht en de grenzen van de bevoegdheid dienen schriftelijk te zijn vastgelegd.

6.                       BESTUURSVERGADERING

(a)                    de vaststelling van de jaarrekening over het afgelopen boekjaar;

(b)                    het schriftelijk jaarverslag over het afgelopen boekjaar;

(c)                    de benoeming van bestuurders; en

(d)                    de verlening van decharge aan bestuurders.

Indien de voorzitter aan een verzoek van ten minste twee (2) bestuurders om een vergadering bijeen te roepen geen gevolg geeft zodanig dat de vergadering binnen vier weken plaatsvindt, zijn de verzoekers bevoegd zelf tot bijeenroeping over te gaan.

In spoedeisende gevallen, zulks ter beoordeling van de voorzitter, kan deze termijn verkort worden tot drie dagen.

De notulen worden door het bestuur vastgesteld. Hiervan blijkt door de ondertekening door de voorzitter en de notulist.

7.                       BESLUITVORMING BESTUUR

De gevolmachtigde kan slechts rechtsgeldig een stem uitbrengen ten aanzien van in de volmacht omschreven onderwerpen.

Een bestuurder zal niet deelnemen aan de beraadslaging en besluitvorming binnen het bestuur over een onderwerp waarbij hij naar het oordeel van de voorzitter van het bestuur een direct of indirect persoonlijk belang heeft dat tegenstrijdig is met het belang van de stichting.

Indien één of meer bestuurders een tegenstrijdig belang hebben als hiervoor bedoeld, dan is het bestuur niettemin bevoegd het besluit te nemen. Het bestuur zal de overwegingen die aan het besluit ten grondslag liggen schriftelijk vastleggen.

Ingeval de stemmen staken heeft de voorzitter van het bestuur een doorslaggevende stem.

Ingeval de stemmen staken in een vergadering waarin de voorzitter van het bestuur niet aanwezig is, wordt het voorstel geacht te zijn verworpen.

Blanco stemmen en ongeldig uitgebrachte stemmen worden geacht niet te zijn uitgebracht.

Het besprokene tijdens een telefonische of een door middel van een elektronisch communicatiemiddel gehouden vergadering van het bestuur zal schriftelijk worden vastgelegd in notulen door de voorzitter of de door hem aangewezen persoon, welke notulen zullen worden verspreid onder alle bestuurders.

8.                       BOEKJAAR, FINANCIËLE VERANTWOORDING

De jaarrekening wordt ondertekend door alle bestuurders. Ontbreekt de ondertekening van één of meer van hen, dan wordt daarvan onder opgaaf van reden melding gemaakt.

De aangewezen deskundige zal van zijn bevindingen schriftelijk verslag uitbrengen aan het bestuur.

9.                       WIJZIGING VAN DE STATUTEN, FUSIE, SPLITSING EN ONTBINDING

Een besluit tot juridische fusie of splitsing behoeft de goedkeuring van de rechtbank.

Zijn in een dergelijke vergadering niet alle bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd, dan zal niet eerder dan drie weken en niet later dan drie maanden na de eerste vergadering een tweede vergadering worden gehouden, welke vergadering ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders geldige besluiten kan nemen, mits met ten minste twee derden van de geldig uitgebrachte stemmen.

Bij de oproeping tot de nieuwe vergadering moet worden vermeld dat en waarom een besluit kan worden genomen ongeacht het aantal ter vergadering aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

Tot het doen verlijden van een akte van statutenwijziging is iedere bestuurder bevoegd.

De stichting blijft na ontbinding voortbestaan, indien en voor zover dit voor de vereffening van haar zaken nodig is.

Tijdens de vereffening blijven de statuten voor zoveel mogelijk van kracht.

Uitkering van het overschot dient zoveel mogelijk te geschieden ten behoeve van één of meer rechtspersoonlijkheid bezittende instellingen, die in hoofdzaak hetzelfde of een aanverwant doel beogen.

10.                   EERSTE BOEKJAAR

Het eerste boekjaar van de stichting eindigt op éénendertig december tweeduizend zeventien.

Dit artikel en het bijbehorende opschrift vervallen na afloop van het eerste boekjaar.

.

.

Contact ons via Skype Name – widowfoundation.

.

Om contact op te nemen met de Stichting via Skype, klik op het icon om in te loggen: